غرفه سازی

با زیاد شدن جمعیت و نیروی کار عمر دفترهای شخصی به پایان رسید و کارفرمایان ناگزیر شدند فضای کمی در اختیار کارمندانشان بگذارند. به همین دلیل اوپن آفیس‌ها ایجاد شدند. اوپن آفیس به فضایی بزرگ اطلاق می‌شود که ده‌ها کارمند کنار یکدیگر مشغول کارند بدون اینکه دیواری آن‌ها را از یکدیگر جدا کند چیزی شبیه دفترهایی که روزنامه‌نگاران در فیلم‌های قدیمی در آن کار می‌کنند؛ اما پس از مدتی حتی در چنین دفاتری در اختیار گذاشتن فضای اختصاصی به هر کارمند یا گروه احساس شد تا کارمندان تمرکز نسبی برای انجام کارشان داشته باشند.

برای رفع این نیاز طراحان داخلی به فکر غرفه سازی افتادند. ساخت غرفه در سالن‌های بزرگ و تقسیم فضا بسیاری از مشکلات را مرتفع کرد و آرامش را به فضاهایی که چندین کارمند کنار هم کار می‌کنند برگردانند؛ اما این بدعت در طراحی داخلی که پاسخی به نیاز کم بودن فضا بود تنها محدود به دفاتر کار این‌چنینی نشد و برگزارکنندگان نمایشگاه‌ها این پتانسیل را به کار بردند تا برندهایی که خدمات مشابه ارائه می‌دهند در کنار یکدیگر رقابت کنند.

. به همین دلیل امروزه صنعت غرفه سازی بیشتر در برگزاری نمایشگاه‌ها کاربرد دارد هرچند کاربردش را در تفکیک فضاهای داخلی هم حفظ کرده است. با رشد چشمگیر تعداد نمایشگاه‌هایی که هر ساله برگزار می‌شوند غرفه سازان هنر و خلاقیت را هم چاشنی صنعتشان کردند تا تنوع بیشتری به محصولشان بدهند. حالا این سوال پیش می‌آید که شما به‌عنوان یک صاحب برند می‌توانید چه تصمیماتی بگیرید که غرفه‌تان در یک نمایشگاه چشمگیرتر باشد؟

نیاز به ماهیت نمایشگاه‌های تجاری بدان معنی است که غرفه داران برای جلب‌توجه بازدیدکنندگان در رقابت مستقیم هستند؛ اما طبق مطالعاتی که در این زمینه شده است بیشتر بازدیدکنندگان تنها می‌توانند از حدود 10 درصد غرفه‌ها در یک نمایشگاه تجاری بازدید کنند. برای هر کسب و کاری، بزرگ یا کوچک، صحنه نمایشگاهی فرصت مناسبی برای تولید آگاهی از برند و دیدار با مشتریان آینده است. چه شما یک کهنه‌کار نمایش تجاری باشید و چه تازه‌وارد، می‌خواهید نمایشگاه شما در میان انبوه غرفه‌ها به چشم بیاید. در اینجا، ما نکاتی را در مورد چگونگی دستیابی به این هدف با بودجه محدود ارائه می‌دهیم:

فضای خود را با دقت انتخاب کنید

اولین قدم برای به حداکثر رساندن مقدار فضای موجود، انتخاب هر چه بیشتر فضای کف خود با دقت است. اگرچه تمایل به فضا در اندازه‌های استاندارد مانند ده در ده یا بیست در بیست در دسترس است، اما همه این فضاها با واقعیت برابر نیستند. در واقع چیزی که بیشتر از بزرگی و یا کوچکی غرفه شما اهمیت دارد جایی است که شما غرفه‌تان را در آن بنا می‌کنید. اینکه شما در کجای یک نمایشگاه غرفه خود را بنا می‌کنید اهمیت زیادی دارد. اگر در انتخاب جایگاهتان نقشی دارید بد نیست چند نکته را در نظر بگیرید. آنچه مسلم است هر فروشنده در جستجوی بهترین نقطه در طبقه نمایشگاه است. اگر مکان غرفه شما غیرقابل دسترسی تلقی شود، فرصتی برای ارتباط با مخاطبان هدف خود ندارید بنابراین از انتخاب فضایی در پشت نمایشگاه خودداری کنید؛ و مطمئن شوید که غرفه شما در منطقه پرترافیک قرار دارد.

از بنا کردن غرفه‌تان در گوشه و کنار خودداری کنید. سعی کنید فضایی را انتخاب کنید که حداقل سه طرف از غرفه شما قابل‌دسترسی باشد. تا آنجا که ممکن است به راهرو اصلی نزدیک شوید. در صورت امکان سعی کنید فضای غرفه‌ای را در نزدیکی ورودی انتخاب کنید که از درهای باز قابل ‌مشاهده است. اگر نمی‌توانید فضایی را در نزدیکی قسمت جلو تأمین کنید، بهتر است مناطق پر رفت و آمد را انتخاب کنید. نزدیک دستشویی یا مناطق غذاخوری جایی است که مردم گذرشان به آن می‌افتد.

طراحی متفاوت

با یک طراحی متفاوت شما میتوانید بیشتر از رقیبانتان به چشم بیایید. مهم‌ترین اولویت در هنگام ایجاد طراحی غرفه این است که در مورد چگونگی ترکیب تصویر تجاری خود فکر کنید. یک غرفه نمایش تجاری خوب طراحی شده باید نمایشی از برند شما باشد. شرکت‌کنندگان باید بتوانند هویت، شخصیت و کالای برند شما را از دور تشخیص دهند. دیوار پشتی نقطه کانونی غرفه‌های کوچک و متوسط ​​است. از آن استفاده کنید تا مطلبی را که می‌خواهید مخاطب از شما به خاطر بسپارد، منتقل کنید. استفاده از مانیتورهایی که فیلم‌های تبلیغاتی شما را پخش می‌کند در جلب مخاطب بی‌تاثیر نیست.

بهترین کارمندان خود را به کار بگیرید

بعد از مکان و طراحی متفاوت غرفه انتخاب درست کسی است که با مشتریان شما سر و کار دارد. یک اپراتور خشک و غیر خلاق می‌تواند تمام زحمات شما را بر باد دهد. شما می‌توانید کارمندی در غرفه مستقر کنید که اطلاعات را طوطی‌وار برای مشتری بازگو کند یا با کارمندی را برای این کار در نظر بگیرید که توانایی‌اش به شما ثابت شده و می‌تواند پاسخگوی مشتری‌های متفاوت با روحیات متفاوت باشد. همچنین، اطمینان حاصل کنید که کارکنان شما مرتب، خوش‌پوش و حرفه‌ای به نظر برسند و ترجیحا لباسی بر تن کند که معرف برند شما باشد. در این‌ صورت بعد از تمام شدن نمایشگاه هم می‌توانید مطمئن باشید در حافظه بصری مخاطبانتان جایی دارید.

راهی برای سرگرم کردن مشتری‌ها پیدا کنید

اگر بتوانید راهی پیدا کنید که بازدیدکنندگان نمایشگاه زمان بیشتری را در غرفه شما بگذرانند مطمئن باشید شما برنده بازی خواهید بود. برگزاری ورک شاپ، مسابقه و دعوت کردن از افراد مشهور در غرفه‌تان راهی است که می‌توانید مشتری‌های بیشتری را به سمت خود بکشانید. این خلاقیت میتواند در اشل کوچکتری باشد اما کاربرد یک ورک شاپ تخصصی را داشته باشد. قرار دادن محلی که بازدیدکنندگان بتوانند گوشی های خود را شارژ کنند راهی است که می‌تواند آنها را برای دقایق طولانی به غرفه شما بکشاند و امکان یک گفتگو را باز کند.

هدیه بدهید

تعارف را کنار بگذاریم، همه دوست دارند چیزهای رایگان دریافت کنند. این روش قدیمی و تضمین شده هنوز جذابیت خود را دارد و. یکی از اصلی‌ترین دلایلی که مردم در نمایشگاه‌های تجاری شرکت می‌کنند. این هدایای می‌تواند اجناس تبلیغاتی مرسومی باشد که لوگوی شما روی آن حک شده باشد یا یک نوشیدنی گرم که بازدیدکنندگان دوست دارند بعد از یک گردش طولانی بنوشند. آن چه مسلم است انتخاب این هدیه به خلاقیت و امکانات شما برمی‌گردد.

بیشتر

کمتر

alt="Falat">

Falat

alt="آداک فناوری مانیا">

آداک فناوری مانیا

نمایشگاه الکامپ

بیشتر ببینید