مقالات

در نمایشگاه به چه نکاتی توجه کنیم؟

در نمایشگاه به چه نکاتی توجه کنیم؟

در نمایشگاه به چه نکاتی توجه کنیم؟

در این مطلب قصد داریم مجموعه ای از نکات کاربردی برگزاری نمایشگاه برای شما همراهان ایساتیس را بیان کنیم.

در بخش اول نکات برگزاری نمایشگاه را در نکات مدیریت نمایشگاه و غرفه داری حتما مطالعه کنید.

بایدهایی برای حضوری موفق در نمایشگاه در کنار غرفه سازی نمایشگاهی چیست؟

۱- برنامه‌ریزی بلندمدت برای حضور در یک نمایشگاه بین‌المللی یا رویداد است.

حداقل از ۶ ماه قبل برای حضور خود برنامه‌ریزی کنید و به ارزیابی تمام جوانب حضور در نمایشگاه فکر کنید و سپس وارد کار شوید.

۲- برخی از شرکت ها تنها به این فکر می‌کنند که با حضور در یک رویداد می‌توانند بازار خود را گسترش داده و کسب و کارشان را رونق دهند، هیچ حضوری و ساخت غرفه‌ نمایشگاهی به تنهایی بدون داشتن برنامه بازدهی سرمایه نمی‌تواند اثربخش باشد.

قبل از ثبت نام در یک رویداد با مدیر بازاریابی و فروش خود مشورت کنید تا بهترین امکانات سوددهی سرمایه را برای شما شرح دهد.

۳- استفاده از فناوری های روز و تبلیغات چه در شبکه‌های اجتماعی و چه در فضای آنلاین می‌تواند بهترین راه برای اطلاع رسانی و جذب مخاطبان به غرفه شما باشد.

معرفی غرفه و دعوت برای بازدید غرفه تان در تبلیغات نزدیک موثر خواهد بود. اطلاع‌رسانی نامناسب به مخاطبان که رابطه مستقیمی با مشارکت‌کننده در نمایشگاه دارد.

قبل از آغاز یک رویداد و حضور در آن باید مشتریان و مخاطبان اصلی را از حضورتان در نمایشگاه مطلع کرد. مشتریان به هیچ عنوان نمی‌دانند شما قصد حضور در چه رویدادی را دارید به همین دلیل باید پیش از برگزاری نمایشگاه با اطلاع‌رسانی مناسب از طریق شبکه‌های اجتماعی یا تماس تلفنی آنها را مطلع کنید.

۴- انتخاب مکان مناسب برای غرفه در هنگام ثبت‌نام، طراحی غرفه، استفاده از کارکنان آموزش دیده، پذیرایی درست، رعایت تمامی نکات در ارتباط عمومی با مخاطبان، انتخاب هدیه مناسب، انتخاب بنر تبلیغاتی با کیفیت و مرتبط گرافیک بصری از موارد لازم برای حضور در نمایشگاه هستند که در کنار هم معنا پیدا می‌کنند.

شرکت‌های بزرگ و نام‌دار نمایشگاه‌های حضور دارند فقط به شرط اینکه متراژ غرفه آنها در بهترین جای سالن و از همه بزرگتر باشد!

این توقع غیرمنطقی را شرکت‌های بزرگ یا فعال در عرصه مواد غذایی، فقط زمانی برای حضور در یک نمایشگاه ترغیب می‌شوند که در ساخت غرفه نمایشگاهی وسیع و بزرگ برای آنها در نظر گرفته شود.

داشتن غرفه بزرگ نیاز به داشتن طرح و ایده جالب و برنامه ریزی برای حضور هدفمند درنمایشگاه است.

برای حضوری موفق در یک نمایشگاه نخست نگاهی به ظرفیت کالا و خدمات جدید خود برای ارائه در یک نمایشگاه کنید و بعد به اجاره فضای نمایشگاهی دست بزنند.

توجه به این شرکت‌های کوچکتر حتی شانس حضور در یک رویداد را از دست بدهند.

۵- انتخاب محل در دسترس برای غرفه از دیگر مسائلی که می تواند در جذب مخاطبان بیشتر به غرفه تان موثر باشد و فضای تعامل بین برند و مشتری را بیشتر کند این است که غرفه تان دسترسی راحتی داشته باشد. در این صورت است که کارکنان به شرح و توضیح به بازدیدکنندگان غرفه در مورد محصولات و خدماتشان کمک می‌کنند.

تا حضوری ارزشمند و با کیفیت در نمایشگاه داشته باشید.

۶- جایگاه غرفه سازی در نمایشگاه با کمی هزینه می توانید غرفه خوبی داشته باشید و از فروش و اعتبارتان در نمایشگاه می توانید ده برابر هزینه غرفه سازی را کسب کنید. غرفه نمایشگاهی شما صحنه نمایش دفتر کار و اسکیل و اندازه شرکت شما به سایرین است.

نمایشگاه‌ها صحنه نمایش و ویترین برندتان در مقابل بازدید کنندگان زیادی در یک رویداد است. جلب توجه بازدیدکنندگان به غرفه تان از ضروریات حضورتان در نمایشگاه است. داشتن غرفه ای جذاب یکی از این روش هاست. غرفه سازی توسط تیم حرفه ای شما را در این مسیر موفق خواهد کرد.

در مورد قوانین حضور در نمایشگاه و شرایط انتخاب مکان مناسب در نمایشگاه بیشتر بدانید.

۷- استفاده از فناوری ها و محصولات جدید در ساخت غرفه نمایشگاهی شما فرصتی برای به نمایش گذاشتن آخرین دستاوردها و نوآوری‌های روز است.

بسیاری از شرکت‌ها و کارخانه‌های تولیدی از نمایشگاه تنها به‌عنوان محلی برای نمایش محصولات و جذب خریدار استفاده می‌کنند که جذابیت را از غرفه‌ها گرفته است.

لزوم استفاده از آخرین فناوری های روز علمی در نمایشگاه را زمانی بیشتر خواهید دید که اطلاع داشته باشید بازدید از غرفه‌هایی که حداقل یک فناوری جدید برای رونمایی داشته‌اند با استقبال بیشتری روبرو خواهد شد.

اخبار مربوط به رونمایی از یک دستاورد جدید به سرعت میان تمامی بازدیدکنندگان نمایشگاه پیچیده و همه برای دیدن این محصول جدید به سمت غرفه موردنظر می‌روند.

اما برخی از شرکت ها به علت ترس از کپی برداری و بهر برداری توسط شرکت های رقیب از محصول جدید شان از این کار امتناع می کنند. عدم نمایش محصولات جدید و فناوری های جدید جذابیت نمایشگاه را از بین می برد.

صاحبنظران نمایشگاه عدم وجود نوآوری در محصولات و به نمایش نگذاشتن محصولات به روز را در نمایشگاه از معضلات استقبال بازدیدکنندگان از نمایشگاه ها می دادند و امکان کاهش حضور مردم و مخاطبان خاص در نمایشگاه ها را افزایش دهد.

پس اگر به دنبال جذب مخاطب بیشتر در رویدادهای تخصصی هستید، ارائه محصول جدید و برگزاری مراسم رونمایی را در برنامه ریزی حضور خود در کنار غرفه نمایشگاهی تان قرار دهید.

۸- حضور پرسنل حرفه ای در غرفه همیشه به عنوان یک شرکت حرفه‌ای حضوری حرفه ای داشته باشید.

غرفه شما معرف دفتر کار شماست پس حضور پرسنل مجرب و حرفه ای شما در دفتر کارتان الزامی است. بازاریابان اصلی خود در غرفه حاضر کنید. نداشتن ادبیات درست در نمایشگاه و بازاریابی قوی از رسیدن موفقیت باز خواهید ماند.

۹- استفاده از ابزارهای تعاملی در غرفه سازی و استفاده از ایده های نمایشگاهی وسیله بازی‌های فکری و ابزارهای سمعی بصری می‌تواند حداکثر بازدیدکننده را جذب نماید.

موجب تعاملات مشتری با برندتان خواهد نمود. استفاده از ابزارهایی با هدف برندینگ در غرفه نیاز به تفکر و برنامه ریزی دارد. صرف استفاده از یک بازی در غرفه گاهی باعث جذب مخاطبان بی هدف به غرفه شما خواهد شد.

پس با توجه به نوع کسب و کارتان و تحت نظر قرار دادن مخاطبان هدف اقدام به انتخاب این ابزارها کنید. نمایش‌های محصول به صورت سمعی- بصری، بازی‌های جالب و سؤالات کوتاه استفاده از بنرهای تبلیغاتی جلوی چشم بازدیدکنندگان، سایبان با برند سازی هم می تواند تاثیر گذار باشد.

۱۰ـ  جذب مخاطبان جدید و حفظ مخاطبان، با تولید محتوی از حضورتان در نمایشگاه و انتشار در شبکه های اجتماعی و اطلاع رسانی به مخاطبان و مشتریان و راه اندازی کمپین های بازاریابی در جهت جذب بازدیدکنندگان به غرفه تان در گیر شدن اذهان مخاطبان اقدام نمایید.

همچنین می توانید با نظر سنجی از مخاطبان در شبکه های اجتماعی یا هنگام حضور در نمایشگاه مشارکت مخاطبان در نمایشگاه را هدفمند سازی و بیشتر نمایید.

 جذب مخاطبان جدید در کنار ساماندهی مشتریان گذشته برخی غرفه‌داران هیچ برنامه ریزی برای حضور در نمایشگاه ندارند و در نهایت موفق نخواهد بود. اگر در نمایشگاه حاضر می‌شوید به طور حتم باید چیزی برای نمایش یا حرفی برای گفتن داشته باشید بخشی از این کار را می توان با مشاوره با کارشناسان ما برطرف نمایید.

هم اکنون از کارشناسان مجرب ما مشاوره بگیرید.

ساخت غرفه نمایشگاهی هدفمند و جذاب می تواند بخشی از این مهم را چرا که مخاطبان و مشتری‌ها به دنبال غرفه‌ای می‌گردند که بتواند به آنها در کسب و کارشان بیشتر کمک کند، شفاف تر می کند.

 در روزهای برگزاری نمایشگاه باید به دنبال برقراری ارتباط با افرادی باشید که صحبت‌های اولیه بستن یک قرارداد را انجام داده‌اید.

۱۱- پیگیری و حفظ ارتباط با مخاطبان در ساخت غرفه نمایشگاهی تان، پیگیری‌های بعد از اتمام نمایشگاه و حفظ ارتباط با مخاطبان نمایشگاه از مهم‌ترین مواردی است که باعث برقراری یک ارتباط خوب تجاری می شود.

 بسیاری از شرکت‌ها این پیگیری را فراموش می‌کنند و برخی فقط به فرستادن یک ایمیل یا یک تماس ساده تلفنی انجام می دهند، در حالی که ممکن است انعقاد یک قرارداد تجاری یک ماه نیاز به پیگیری داشته باشد.

نکات قابل توجه در طراحی و غرفه سازی نمایشگاهی
مقالات
نکات قابل توجه در طراحی و غرفه سازی نمایشگاهی

طراحی غرفه احوال و شخصیت انسان ها را تحت تا محصولات آن باشد تا به بهبود عملکرد انسان ها را تحت تاثیر قرار می دهند می بایست هدف اصلی طراحی غرفه و چیدمان شد تا...

اهمیت طراحی غرفه سازی متمایز
مقالات
اهمیت طراحی غرفه سازی متمایز

مدیریت و طراحی غرفه اگر باور داشته باشیم که غرفه هر شرکت در نمایشگاه ها، به منزله کارت شناسایی و معرف شخصیت آن شرکت تلقی می شود، به اهمیت غرفه واقف شده ایم. در واقع،...

اهمیت فرایند طراحی توسط یک معمار در غرفه سازی
مقالات
اهمیت فرایند طراحی توسط یک معمار در غرفه سازی

برای اجرای یک پروژه غرفه سازی همواره دو راه وجود دارد: استفاده از طرح های آماده، نظیر پروژه های ساخته شده و نمونه های پیشنهادی موجود، یا طراحی غرفه جدید منطبق بر شرایط ویژه و...